четвер, 30 квітня 2020 р.

1 травня

        Добрий день! Сьогодні вихідний у батьків, які працюють. Думаю, що діти порадують вас своїми досягненнями, творчістю, допоможуть з прибиранням або на кухні, я хочу надихнути картиною природи.



      1. ЯДС (СЗО/ГІО). Традиції українців щодо збереження рослин. Рідкісні рослини. Червона книга України. Правила поведінки в довкіллі. 

       1) Повторимо вивчене.
         Рослини бувають їстівні і неїстівні, лікарські та отруйні, забруднені та екологічно чисті. Екологічно чиста їжа корисна для організму. У селі дуже чисте повітря, більш поживний грунт, вода, не очищена хлором. Все необхідне люди вирощують. В містах більше можливостей щодо творчого розвитку, культурного відпочинку. Але забруднене повітря, бо там більше транспорту і підприємств.Довкілля - це природа і все те, що створене руками людей.

       2) Територія України - екологічне середовище нашого народу.
         У лісах та на луках ростуть різні рослини. Ми традиційно вживаємо в їжу городні культури. При потребі і дуже обережно використовуємо лікарські рослини. А ще - маємо свої рослини - символи. Згадайте їх, прочитавши текст.



       Ви досліджуєте різні рослини. Виникає питання, а чи бувають рідкісні рослини? Давайте проаналізуємо. Кульбабку можна побачити часто.




        А зозулині черевички - зрідка.



     Чому? Кожній рослині потрібні певні умови для росту й розвитку. Якщо їх немає, рослини зникають.
     Людина руйнує місця їхнього існування: забруднює воду й повітря, зорює землі для вирощування культурних рослин, будує споруди, випасає худобу тощо.
   
     ЗАВДАННЯ:

     Розгляньте рідкісні рослини, які ростуть в Україні. Подумайте. чому їх так назвали. Подумайте, що потрібно робити, щоб зберегти ці рослини в природі.



      3) Червона книга України - книга про рослини і тварини, які зникають.


     Ви бачите зникаючі рослини. Іх потрібно охороняти!

 На с.48 зошита ЯДС позначте правила збереження рослин. Наведіть свої приклади дбайливого ставлення до природи. Запишіть, вклейте на сторінку.


    4) Практична робота: разом із батьками створіть паспорт 1 рослини нашого краю.


https://drive.google.com/file/d/1JllvWOo0SaWx3Fq-iuaY_gpKxBb2m7Cf/view?fbclid=IwAR1HfssTpFiMBX__eXeb5EtYK-EgUHJ6rh2I3SPaD3_4akVUb9wOUF88ZD8

   Милуйтеся рідною природою, надихайтеся її красою і  оберігайте!



2. Українська мова. Робота з дитячою книжкою. Літературні казки українських авторів. Робота з текстом. Аналіз тексту.

    Сьогодні попрацюємо над казкою Валентини Роменської. Спочатку текст прочитають вам батьки. Далі читайте самостійно, абзацами, зупиняйтеся, якщо втомилися очі. Виконайте зарядку для очей (буде нижче ) і продовжіть читання.


     Казочка про рослини-синоптики

   Почалося довгоочікуване літо. Багато діточок поїхали на відпочинок у табори, а кому пощастило — переїхали на дачу або до бабусі в село. Востаннє, перед канікулами, зібралися учні Лісової школи. Вчителька Сова вирішила передати своїм учням корисну інформацію про рослин-синоптиків. Так, це унікальне явище дійсно існує у природі.
    Для цього Сова підготувала невеличкі щоденники, у які її учні повинні записувати все цікаве, що трапиться навколо них протягом літа. А щоб діти були уважнішими, вона дала кілька порад.
      Ось про що дізналися учні Лісової школи.
     Якщо ви будете знаходитися біля озера чи ставка, чи річки, то побачите на воді білосніжні квіти — то лілії. Вони найперші показники зміни погоди. Як тільки лілії відчують, що гроза наближається, їхні розкішні квітки закриються, зелені трилисники їх накриють, а стебло втягнеться у воду.
      Мабуть, багато з вас бачили в’юнки. Ці простенькі квіточки люблять причепитися до високих гілок або парканів і тягнуться у висоту, даруючи нам красу своїх блакитних, темно-синіх або бузкового кольору квітів. Але якщо квітка в’юнка не розкрилася між 7-ю і 8 годинами ранку, чекайте дощику.
    Всі бачили кульбабки. Квіти розцвітають, наповнюються медовим ароматом і мають яскравий жовтий колір. Але через деякий час їхнє суцвіття перетворюється у легесенькі білосніжні парасольки. Перед дощем вони стають колючими і не летять, а навпаки, міцно тримаються на стеблині.
    А ви знаєте, що існує понад 400 рослин, які чуйні до перемін погоди. Їх сміло можна назвати барометрами. А ви знаєте, що деякі рослини плачуть перед дощем. Це їм потрібно звільнитися від зайвої вологи. Наприклад, на листах верби з’являються краплини, в народі кажуть «верба плаче». Вміє сплакнути й клен, кінський каштан, тополя чорна. Листя верби стають темними, мов їх покрили лаком. То дерево відчуває наближення дощу і виділяє густий сік.
  Існує ціла наука, яка займається вивченням сезонного розвитку рослин, вона має назву фенологія. Ця наука особливо важлива для працівників сільського господарства.
     А ви знаєте, що багато письменників любили спостерігати за природними явищами і все цікаве розміщували у своїх літературних творах?
     Навчиться й ви, дітки, стежити за квітками. Свої відкриття запишіть у щоденник. Розкажіть друзям, як ви навчилися розуміти рослинні поради...

      Дайте відповіді на запитання:
- Яку інформацію вирішила передати Сова? Що вона підготувала для учнів?
- Про що дізналися учні Лісової школи?
- Скільки існує рослин, чуйних до перемін погоди?
- Чому важлива наука фенологія?

      - Спробуйте доповнити цей текст ще кількома рослинами-синоптиками. Інформацію знайдіть в різних джерелах.

      - Запишіть слова в зошит правильно, переставивши склади:

      ліяЛі, нокв'ю, льбакуба, ... (допиши слова, які ви знайшли).

      - Читайте, міркуйте, спостерігайте!

      - Якщо втомилися очі, виконайте гімнастику для очей. І будьте здорові!



Немає коментарів:

Дописати коментар